Regulamín sklepu
§ 1. Vymedzenie pojmov
- Obchodné podmienky – tieto obchodné podmienky, ktoré stanovujú pravidlá uzatvárania zmlúv o predaji na diaľku prostredníctvom internetového obchodu, pravidlá plnenia týchto zmlúv, práva a povinnosti zmluvných strán zmluvy o predaji na diaľku a pravidlá vybavovania reklamácií. V prípade služieb poskytovaných elektronicky sú obchodnými podmienkami podmienky uvedené v § 8 zákona o poskytovaní elektronických služieb.
- Zákazník – fyzická osoba s plnou spôsobilosťou na právne úkony, právnická osoba alebo organizačná jednotka bez právnej subjektivity, ktorej zákon priznáva spôsobilosť na právne úkony, ktorá uzatvára zmluvu o predaji na diaľku s predávajúcim.
- Spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá vykonáva právny úkon s podnikateľom, ktorý priamo nesúvisí s jej podnikateľskou alebo profesijnou činnosťou.
- Individuálny podnikateľ – fyzická osoba, ktorá uzatvára zmluvu o predaji na diaľku priamo súvisiacu s jej podnikateľskou činnosťou, ak z obsahu tejto zmluvy vyplýva, že pre túto osobu nemá profesionálny charakter, čo vyplýva najmä z predmetu jej podnikateľskej činnosti, sprístupneného na základe ustanovení o centrálnom registri a informáciách o hospodárskej činnosti.
- Podnikateľ – fyzická osoba, právnická osoba alebo organizačná jednotka, ktorá nie je právnickou osobou, ktorej zákon priznáva právnu spôsobilosť, vykonávajúca podnikateľskú alebo profesijnú činnosť vo vlastnom mene.
- Predávajúci:
AllTrade Ryszard Sołtysik,
kontakt@avilis.pl,
DIČ 6431784481,
Registračné číslo spoločnosti 540900330. - Adresa sídla predajcu:
Gliwicka 228,
40-860 Katowice. Poľsko - Internetový obchod – webová stránka prevádzkovaná predávajúcim, dostupná na nasledujúcich elektronických adresách: https://avilis.sk, prostredníctvom ktorej môže zákazník získať informácie o tovare a jeho dostupnosti, ako aj zakúpiť tovar alebo objednať poskytnutie služieb.
- Zmluva o predaji na diaľku – zmluva o predaji tovaru/zmluva o poskytovaní digitálnej služby alebo digitálneho obsahu (ak je to relevantné), uzavretá prostredníctvom internetového obchodu.
- Tovar – hnuteľné veci, ktoré môže zákazník zakúpiť v internetovom obchode.
- Digitálna služba – služba, ktorá spotrebiteľovi umožňuje:
- vytvárať, spracovávať, ukladať alebo pristupovať k údajom v digitálnej forme;
- zdieľať digitálne údaje, ktoré boli odoslané alebo vytvorené spotrebiteľom alebo inými používateľmi tejto služby;
- iné formy interakcie s využitím údajov.
- Digitálny obsah – údaje vytvorené a dodávané v digitálnej forme.
- Zásady ochrany osobných údajov a používania súborov cookie v internetovom obchode – dokument, ktorý stanovuje podrobné pravidlá spracúvania osobných údajov a používania súborov cookie. Zásady ochrany osobných údajov a používania súborov cookie tvoria prílohu č. 3 k Všeobecným obchodným podmienkam a sú k dispozícii na adrese https://avilis.sk/sk/privacy-and-cookie-notice.html.
- Trvalý nosič – znamená materiál alebo nástroj, ktorý umožňuje zákazníkovi alebo predajcovi uchovávať informácie adresované osobne im spôsobom, ktorý umožňuje prístup k informáciám v budúcnosti po dobu primeranú účelom, na ktoré sú informácie určené, a ktorý umožňuje reprodukovať uchované informácie bez zmien, najmä elektronickú poštu.
- Elektronický objednávkový formulár – elektronický postup na zadanie objednávky, ktorý predávajúci sprístupňuje zákazníkovi.
- Elektronický formulár na vrátenie tovaru – elektronický postup na vrátenie tovaru, ktorý predávajúci sprístupňuje zákazníkovi; dostupný na https://avilis.sk/sk/returns-open.html.
- Elektronický reklamčný formulár – elektronický postup podávania reklamácií, ktorý predávajúci sprístupňuje zákazníkovi; dostupný na https://avilis.sk/sk/rma-open.html.
- Zadanie objednávky – potvrdenie objednávky zákazníkom kliknutím na tlačidlo „“, ktoré sa považuje za záväzné prehlásenie vôle zákazníka uzavrieť zmluvu o diaľkovom predaji s predajcom.
- Účet – súbor údajov uložených v internetovom obchode a v informačnom a komunikačnom systéme predávajúceho, týkajúcich sa daného zákazníka a ním zadaných objednávok a uzavretých zmlúv o predaji na diaľku, ktorý zákazník môže používať na zadávanie objednávok, ako aj na ich včasné zrušenie alebo úpravu a na uzatváranie zmlúv o predaji na diaľku.
- Recenzia objednávky alebo recenzia jednotlivého produktu – subjektívne vyjadrenia a hodnotenia udelené vo forme 1 až 5 hviezdičiek.
- Objednávka v rámci predplatného – objednávka vytvorená automaticky v rámci predplatného.
- Predplatné – elektronická služba, ktorá umožňuje automatické vytváranie objednávok predplatného na konkrétny tovar v súlade s frekvenciou zvolenou zákazníkom, bez nutnosti zadávať samostatné objednávky až do konca predplatného.
- Opakované platby – platby spracovávané v rámci platobnej služby IdoPay poskytovanej Prevádzkovateľom a vykonávané automaticky, v stanovených cykloch, používané na úhradu Objednávok predplatného na základe súhlasu daného Zákazníkom na začiatku predplatného (trvalý príkaz držiteľa karty).
- Prevádzkovateľ – IdoPayments sp. z o.o. so sídlom na adrese al. Piastów 30, 71-064 Szczecin, zapísaná v registri podnikateľov vedenom Okresným súdom Szczecin-Centrum v Štetíne, 13. obchodná divízia Národného súdneho registra pod číslom 0000859711, NIP: 8522666251, REGON: 387039893, s akciovým kapitálom: 800 000,00 PLN. Adresa pre doručovanie: al. Piastów 30, 71-064 Štetín, tiež označovaná ako: „IdoPayments“, ktorá je domácou platobnou inštitúciou v zmysle článku 2 ods. 16 zákona z 19. augusta 2011 o platobných službách (Zbierka zákonov z roku 2020, položka 794, v znení neskorších zmien a doplnení) [ďalej len „UUP“].
- Karta – platobná karta vydaná v rámci systémov Visa alebo International alebo Mastercard International, schválená predpismi týchto systémov pre transakcie bez fyzickej prítomnosti.
- Metódy rýchleho nákupu – nákupy realizované prostredníctvom Google Pay, Apple Pay alebo Express Checkout, ktoré umožňujú dokončiť nákup jedným kliknutím na kartu produktu.
- Predajný doklad – daňový doklad, faktúra s DPH alebo elektronický daňový doklad (e-doklad alebo e-faktúra) vo forme súboru PDF, doručený na e-mailovú adresu zákazníka.
§ 2. Všeobecné ustanovenia
- Druhy a rozsah služieb poskytovaných elektronicky:
- uzatváranie online kúpnych zmlúv – na tovar predávaný v internetovom obchode,
- pravidlá registrácie a používania účtu v internetovom obchode,
- pridávanie názorov, komentárov a hodnotení – zákazník môže k svojej objednávke pridať názor alebo komentár,
- zasielanie e-mailov, v ktorých predávajúci potvrdzuje prijatie objednávky, prípadné prijatie platby, prijatie objednávky na spracovanie.
- Používanie internetového obchodu je možné za predpokladu, že IT systém používaný zákazníkom spĺňa nasledujúce minimálne technické požiadavky:
- aktuálna verzia webových prehliadačov, napr.:
- Firefox
- Chrome
- Microsoft Edge
- akýkoľvek program na prezeranie súborov vo formáte PDF.
- aktuálna verzia webových prehliadačov, napr.:
- Obsah uverejnený na webovej stránke internetového obchodu, vrátane popisov tovaru a cien, predstavuje výzvu na uzavretie zmluvy v zmysle článku 71 Občianskeho zákonníka.
- Predávajúci sprístupňuje tieto Všeobecné obchodné podmienky a prílohy prostredníctvom odkazu na domovskej stránke pred, počas a po uzavretí zmluvy o predaji na diaľku. Zákazník si ich môže stiahnuť a vytlačiť.
- S cieľom zabezpečiť bezpečnosť komunikácie a údajov v súvislosti s poskytovanými službami prijíma internetový obchod technické a organizačné opatrenia primerané úrovni bezpečnosti poskytovaných služieb, najmä opatrenia na zabránenie neoprávneným osobám v získavaní a upravovaní osobných údajov prenášaných cez internet.
§ 3. Objednávky
- Objednávky je možné zadávať v internetovom obchode prostredníctvom účtu alebo výberom možnosti nákupu bez registrácie, pričom v tomto prípade sa vytvorí interný (technický) účet, ktorý predávajúcemu umožňuje ukladať údaje súvisiace s objednávkou, na základe ktorých si zákazník môže vytvoriť účet. Interný účet je vedený do vymazania údajov zo systému, zablokovania účtu alebo uplynutia lehoty uchovávania osobných údajov stanovenej v právnych predpisoch.
- Nákup sa realizuje vyplnením elektronického objednávkového formulára dostupného na webovej stránke internetového obchodu alebo výberom rýchlych spôsobov nákupu. V prípade elektronického objednávkového formulára sa výber objednaného tovaru realizuje jeho pridaním do košíka. Elektronický objednávkový formulár špecifikuje okrem iného, aké tovary, za akú cenu a v akom množstve si zákazník želá objednať na miesto, ktoré určil. Zákazník vykoná príslušné technické kroky na základe zobrazených správ.
- Po tom, ako zákazník poskytne všetky potrebné údaje, zobrazí sa súhrn zadaného objednávky. Súhrn objednávky bude obsahovať informácie týkajúce sa: identifikačných údajov predávajúceho, predmetu objednávky, jednotkovej a celkovej ceny objednaného tovaru, vrátane nákladov na dodanie a prípadných ďalších nákladov, zvoleného spôsobu platby, zvoleného spôsobu dodania, dodacej lehoty a nákladov.
- Ak je predmetom zmluvy dodanie digitálneho obsahu alebo digitálnych služieb, ktoré nie sú zaznamenané na hmotnom nosiči, alebo služby poskytované elektronicky alebo na diaľku, spotrebiteľ v dodatočnom políčku, ktoré je potrebné zaškrtnúť na zadanie objednávky a ktoré sa nachádza v elektronickom objednávkovom formulári, udeľuje nasledujúci súhlas: „Súhlasím s dodaním digitálneho obsahu, ktorý nie je zaznamenaný na hmotnom nosiči, alebo so začatím poskytovania služby pred uplynutím 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy a beriem na vedomie, že strácam právo na odstúpenie od zmluvy.“ Predávajúci potvrdí prijatie vyššie uvedeného súhlasu e-mailom.
- Na zadanie objednávky je potrebné poskytnúť osobné údaje označené ako povinné v elektronickom objednávkovom formulári, prijať obchodné podmienky a odoslať objednávku stlačením tlačidla „“.
- Odoslanie elektronického objednávkového formulára zákazníkom predstavuje záväzné vyhlásenie o zámere uzavrieť zmluvu o predaji na diaľku v súlade s týmito obchodnými podmienkami.
- Zmluva o diaľkovom predaji sa považuje za uzavretú v okamihu prijatia elektronického objednávkového formulára predávajúcim, čo sa potvrdí zobrazením správy zákazníkovi potvrdzujúcej prijatie objednávky a uvedenie jej čísla.
- Po uzavretí zmluvy o predaji na diaľku zákazník dostane e-mailové potvrdenie o zadaní objednávky, ktoré obsahuje: potvrdenie o prijatí objednávky a konečné potvrdenie všetkých podstatných prvkov objednávky a všeobecných obchodných podmienok uzavretej zmluvy o predaji na diaľku (obchodné podmienky internetového obchodu spolu s prílohami 1 a 2), údaje o predávajúcom, zodpovednosť predávajúceho za kvalitu služieb, služby poskytované predávajúcim po predaji a spôsob a účinky odstúpenia od zmluvy. Pokyny týkajúce sa spôsobu a účinkov odstúpenia od zmluvy sú uvedené v prílohe č. 1.
- Kým predávajúci nezačne spracovávať objednávku:
- Zákazník môže zmeniť svoju objednávku pomocou technického riešenia dostupného na stránke Elektronický objednávkový formulár a opätovným prejdením celého procesu objednávky. Objednávka sa mení zadávaním novej objednávky, ktorá nahrádza predchádzajúcu. Prípadne sa platba uskutočnená zákazníkom pripíše k novej objednávke a v prípade preplatku sa vráti na bankový účet, z ktorého bola platba uskutočnená.
- Zákazník môže zrušiť svoju objednávku výberom možnosti „zrušiť objednávku“ dostupnej na stránke Elektronický objednávkový formulár.
- Ak zákazník zruší objednávku, predávajúci vráti prijatú platbu do 3 pracovných dní. Vrátenie platby sa uskutoční rovnakým spôsobom, aký zákazník použil pri platbe.
- Doba spracovania objednávky je 1 až 10 pracovných dní odo dňa uzavretia zmluvy.
§ 4. Platba
- Internetový obchod ponúka možnosť platby formou predplatby, dobierky (s platbou na účet po doručení). Možnosť odloženej platby je možná v situáciách individuálne dohodnutých s predávajúcim.
- Platbu za tovar je možné uskutočniť spôsobom zvoleným pri zadávaní objednávky v elektronickom objednávkovom formulári.
- Aktuálne dostupné spôsoby platby v predstihu v internetovom obchode sú uvedené na https://avilis.sk/sk/payments.html.
- Po dokončení nákupného procesu predávajúci vystaví príslušný predajný doklad.
- Ceny uvedené v internetovom obchode za daný produkt sú ceny brutto a obsahujú DPH.
§ 5. Dodanie
- Na elektronickom objednávkovom formulári si zákazník vyberie spôsob dodania zaškrtnutím príslušného políčka.
- Ak si zákazník tovar nevyzdvihne, čo má za následok vrátenie tovaru predávajúcemu, predávajúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy po tom, čo najskôr požiada zákazníka o splnenie zmluvy v e-mailovej správe zaslanej počas nákupného procesu. Odstúpenie od zmluvy sa uskutoční zaslaním vyhlásenia zákazníkovi vo forme e-mailovej správy.
- V situácii uvedenej v bode 2 je predávajúci povinný bezodkladne vrátiť zákazníkovi platbu prijatú za tovar zakúpený zákazníkom.
- Aktuálne dostupné spôsoby doručenia v internetovom obchode sú uvedené na https://avilis.sk/sk/delivery.html.
§ 6. Odstúpenie od zmluvy – elektronický formulár na vrátenie tovaru
- Spotrebiteľ, ktorý uzavrel zmluvu o diaľkovom predaji, môže od nej odstúpiť do 14 dní bez uvedenia dôvodu. V prípade odstúpenia od zmluvy o diaľkovom predaji sa zmluva považuje za neuzavretú.
- Právo odstúpiť od zmluvy za podmienok uvedených v odsekoch 6 a 7 týchto VOP sa vzťahuje aj na individuálnych podnikateľov. Ak sa odseky 6 a 7 týchto VOP odvolávajú na spotrebiteľa, vzťahujú sa aj na individuálnych podnikateľov.
- V prípade odstúpenia od zmluvy znáša spotrebiteľ iba priame náklady na vrátenie tovaru.
- Vyhlásenie spotrebiteľa musí jasne vyjadrovať jeho úmysel odstúpiť od zmluvy; spotrebiteľ môže najmä:
- použiť elektronický formulár na vrátenie tovaru, ktorý je k dispozícii na webovej stránke internetového obchodu: https://avilis.sk/sk/returns-open.html.
- odstúpiť od zmluvy pomocou formulára na odstúpenie od zmluvy v prílohe 2 – zaslaním na sídlo predávajúceho.
- Predávajúci bezodkladne potvrdí na trvalom nosiči prijatie vyhlásenia o odstúpení od zmluvy podaného spôsobom uvedeným v bodoch 1 a 2.
- Na dodržanie lehoty stačí zaslať vyhlásenie pred jej uplynutím.
- Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť:
- v prípade zmluvy, pri ktorej predávajúci vydáva tovar a je povinný previesť jeho vlastníctvo – od momentu, keď spotrebiteľ alebo tretia osoba, ktorú spotrebiteľ určil a ktorá nie je dopravcom, prevezme tovar, a v prípade zmluvy, ktorá:
- sa týka viacerých tovarov, ktoré sú dodávané samostatne, v dávkach alebo po častiach – od momentu, keď sa spotrebiteľ zmocní posledného tovaru, dávky alebo časti;
- spočíva v pravidelnom dodávaní tovaru počas určitého obdobia – od momentu prevzatia prvej položky;
- v prípade ostatných zmlúv – odo dňa uzavretia zmluvy.
- v prípade zmluvy, pri ktorej predávajúci vydáva tovar a je povinný previesť jeho vlastníctvo – od momentu, keď spotrebiteľ alebo tretia osoba, ktorú spotrebiteľ určil a ktorá nie je dopravcom, prevezme tovar, a v prípade zmluvy, ktorá:
- Formulár na odstúpenie od zmluvy (príloha č. 2 k týmto obchodným podmienkam) a informácie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy (príloha č. 1 k týmto obchodným podmienkam) sú k dispozícii v elektronickej forme.
- V prípade odstúpenia od zmluvy o dodávke digitálneho obsahu alebo digitálnej služby môže predávajúci zabrániť spotrebiteľovi v ďalšom používaní digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, najmä tým, že spotrebiteľovi zabráni v prístupe k digitálnemu obsahu alebo digitálnej službe.
- V prípade odstúpenia od zmluvy o dodávke digitálneho obsahu alebo digitálnych služieb je spotrebiteľ povinný prestať používať digitálny obsah alebo digitálne služby a sprístupniť ich tretím stranám.
- Právo na odstúpenie od zmluvy o predaji na diaľku sa nevzťahuje na zmluvy uvedené v článku 38 zákona z 30. mája 2014 (Zbierka zákonov z roku 2019, položka 134) o právach spotrebiteľov, vrátane zmlúv:
- o poskytovaní služieb, za ktoré je spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu, ak predávajúci úplne splnil službu s výslovným a predchádzajúcim súhlasom spotrebiteľa, ktorý bol pred začatím služby informovaný, že po splnení služby predávajúcim stratí právo odstúpiť od zmluvy, a ktorý to uznal.
- pri ktorých cena alebo odmena závisí od výkyvov na finančnom trhu, nad ktorými obchodník nemá kontrolu a ktoré môžu nastať pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy;
- ak je predmetom služby neprefabrikovaný tovar, vyrobený podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo slúžiaci na uspokojenie jeho individuálnych potrieb;
- ak je predmetom služby tovar dodaný v zapečatenom obale, ktorý nemožno vrátiť po otvorení z hygienických alebo zdravotných dôvodov, ak bol obal otvorený po dodaní;
- ak predmetom služby sú zvukové alebo obrazové záznamy alebo počítačové programy dodávané v zapečatenom obale, ak bol obal otvorený po dodaní;
- pri dodaní digitálneho obsahu, ktorý nie je dodaný na hmotnom nosiči, za ktorý je spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu, ak predávajúci začal poskytovať služby s výslovným a predchádzajúcim súhlasom spotrebiteľa, ktorý bol pred začatím poskytovania služieb informovaný, že po splnení poskytovania služieb predávajúcim stratí právo odstúpiť od zmluvy, a ktorý to uznal;
- ktorého predmetom je tovar, ktorý podlieha rýchlej skaze alebo má krátku trvanlivosť, a v ktorom sú predmetom služby tovary, ktoré po dodaní vzhľadom na svoju povahu sú neoddeliteľne spojené s inými tovarmi;
- na dodávku novín, periodík alebo časopisov, s výnimkou predplatných zmlúv;
- uzavreté prostredníctvom verejnej dražby;
- na poskytovanie služieb v oblasti ubytovania, okrem ubytovania na bývanie, prepravy tovaru, prenájmu automobilov, stravovania, služieb súvisiacich s voľným časom, zábavou, športovými alebo kultúrnymi podujatiami, ak zmluva stanovuje dátum alebo obdobie poskytovania služieb;
- ak predmetom služby sú alkoholické nápoje, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia kúpnej zmluvy a ktoré môžu byť dodané až po 30 dňoch a ktorých hodnota závisí od výkyvov trhu, nad ktorými nemá obchodník žiadnu kontrolu;
§ 7. Účinky odstúpenia od zmluvy
- Do 14 dní od doručenia vyhlásenia o odstúpení od zmluvy o predaji tovaru predávajúci vráti spotrebiteľovi všetky platby, ktoré spotrebiteľ uhradil, vrátane nákladov na dodanie, zodpovedajúcich najlacnejšiemu spôsobu dodania, ktorý predávajúci ponúka.
- Vrátenie peňazí sa uskutoční rovnakým spôsobom, akým spotrebiteľ zaplatil.
- Ak spotrebiteľ využije elektronický formulár na odstúpenie od zmluvy, finančné prostriedky budú vrátené zvoleným spôsobom na bankový účet, ktorý spotrebiteľ uviedol.
- Ak predávajúci nenavrhol, že tovar vyzdvihne od spotrebiteľa sám, môže zadržať vrátenie platieb prijatých od spotrebiteľa, kým nedostane tovar späť alebo kým spotrebiteľ neposkytne dôkaz o jeho vrátení, podľa toho, čo nastane skôr.
- Predávajúci môže ponúknuť odber tovaru od spotrebiteľa. Ak však predávajúci takúto ponuku neurobil, spotrebiteľ by mal tovar vrátiť predávajúcemu (alebo osobe poverenej predávajúcim na jeho odber) bezodkladne, najneskôr však do 14 dní odo dňa, keď odstúpil od zmluvy. Na dodržanie lehoty stačí tovar odoslať späť pred jej uplynutím. Spotrebiteľ by mal vrátený tovar zaslať na adresu sídla predávajúceho. Na vrátenie tovaru predávajúcemu môže spotrebiteľ využiť službu Smile.pl.
- Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo jeho používaním spôsobom, ktorý presahuje mieru potrebnú na overenie povahy, vlastností a fungovania tovaru.
- Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je digitálny obsah alebo digitálna služba poskytovaná za úhradu ceny a nezhoda digitálneho obsahu alebo digitálnej služby so zmluvou je nevýznamná.
- Predávajúci môže požiadať o vrátenie fyzického nosiča, na ktorom bol digitálny obsah dodaný, do 14 dní od doručenia vyhlásenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy. Spotrebiteľ je povinný nosič vrátiť bezodkladne a na náklady predávajúceho.
- Predávajúci je povinný vrátiť cenu len v časti, ktorá zodpovedá digitálnemu obsahu alebo digitálnej službe, ktoré nie sú v súlade so zmluvou, a digitálnemu obsahu alebo digitálnej službe, ktorých povinnosť dodať zanikla v dôsledku odstúpenia od zmluvy.
§ 8. Reklamácie
- Reklamácie týkajúce sa vád tovaru alebo nezhody tovaru so zmluvou o predaji na diaľku možno podávať:
- prostredníctvom elektronického reklamného formulára;
- písomne na adresu sídla predávajúceho alebo e-mailom na adresu kontakt@avilis.pl.
- V reklamácii by mala byť uvedená vada, ktorú má tovar podľa názoru zákazníka, požiadavky kladené na predajcu a, ak je to možné, dokumentácia vady a doklad o kúpe tovaru v internetovom obchode. Predávajúci je povinný reagovať na reklamáciu do 14 dní od jej prijatia. Ak v uvedenej lehote nebude poskytnutá žiadna odpoveď, reklamácia sa považuje za prijatú. Predávajúci poskytne zákazníkovi odpoveď na reklamáciu písomne alebo na trvalom nosiči.
- Kroky, ktoré musí zákazník podniknúť, aby podal reklamáciu, vrátane spôsobu doručenia reklamovaného tovaru predávajúcemu, sú uvedené v jednotlivých krokoch elektronického reklamčného formulára.
- Ak predávajúci uzná reklamáciu za oprávnenú, náklady na výmenu, opravu, vrátane nákladov na dodanie súvisiacich s reklamáciou, znáša predávajúci.
- Predávajúci zodpovedá spotrebiteľovi a individuálnemu podnikateľovi za nezhodu tovaru so zmluvou o predaji na diaľku za podmienok vyplývajúcich zo zákona z 30. mája 2014 o právach spotrebiteľov.
- Predávajúci zodpovedá za nezhodu tovaru so zmluvou o predaji na diaľku existujúcou v čase dodania a zistenou do dvoch rokov od tohto momentu, pokiaľ nie je trvanlivosť tovaru stanovená predávajúcim dlhšia.
- Predávajúci opraví alebo vymení tovar do 14 dní odo dňa prijatia reklamácie. Náklady na opravu alebo výmenu, najmä náklady na poštovné, dopravu, prácu a materiál, znáša predávajúci.
- Spotrebiteľ je povinný tovar, ktorý má byť opravený alebo vymenený, sprístupniť predávajúcemu. Predávajúci si tovar vyzdvihne na vlastné náklady.
- Predávajúci je povinný dodať tovar bez vád a zodpovedá podnikateľovi za vady zakúpeného tovaru za podmienok stanovených v Občianskom zákonníku.
- Dodávka digitálneho obsahu alebo digitálnych služieb spotrebiteľovi alebo individuálnemu podnikateľovi sa riadi ustanoveniami zákona z 30. mája 2014 o právach spotrebiteľov.
- Digitálny obsah sa považuje za dodaný, keď bol digitálny obsah alebo prostriedok na prístup k digitálnemu obsahu alebo na jeho stiahnutie sprístupnený spotrebiteľovi alebo fyzickému alebo virtuálnemu zariadeniu, ktoré spotrebiteľ na tento účel zvolil, alebo keď spotrebiteľ alebo takéto zariadenie získalo k nemu prístup.
- Digitálna služba sa považuje za dodanú, keď k nej získal prístup spotrebiteľ alebo fyzické alebo virtuálne zariadenie, ktoré spotrebiteľ nezávisle zvolil na tento účel.
- Predávajúci uvedie digitálny obsah alebo digitálnu službu do súladu so zmluvou do 21 dní odo dňa, keď ho spotrebiteľ informoval o nesúlade so zmluvou, a to bez zbytočných ťažkostí pre spotrebiteľa, s prihliadnutím na povahu a účel digitálneho obsahu alebo digitálnej služby. Náklady na uvedenie digitálneho obsahu alebo digitálnej služby do súladu so zmluvou znáša predávajúci.
§ 9. Recenzie
- Názor na vybavenie objednávky alebo názor na tovar je možné zverejniť počas návštevy internetového obchodu kliknutím na rozhranie vedľa tovaru alebo kliknutím na odkaz v e-mailovej správe. Pridanie názoru je dobrovoľné a bezplatné. V rámci jednej objednávky môže zákazník pridať uvedený názor len raz.
- V rámci vyššie uvedenej recenzie môže zákazník udeliť hodnotenie v podobe 1 až 5 hviezdičiek a pridať verbálne vyjadrenie obmedzené na 65 535 znakov.
- Hodnotenia sa ukladajú a verejne prezentujú na webovej stránke internetového obchodu, ako aj na webových stránkach https://zaufaneopinie.smile.pl a https://trustedreviews.smile.pl.
- Predávajúci overuje recenzie pomocou e-mailovej adresy, ktorá bola použitá v procese nákupu daného produktu. Recenzia zverejnená osobou, ktorá používa e-mailovú adresu použitú v procese nákupu, je na webovej stránke obchodu označená komentárom „recenzia potvrdená nákupom“. Všetky ostatné recenzie sú označené ako „recenzia nepotvrdená nákupom“.
- Predávajúci môže zverejňovať recenzie daného produktu z iných svojich internetových obchodov.
- Predávajúci nemení obsah recenzií ani počet udelených hviezdičiek.
- Zákazník je výlučne a nezávisle zodpovedný za vyhlásenia uvedené v recenzii. Predávajúci je oprávnený odstrániť recenzie v súlade s ustanoveniami zákona a týmito obchodnými podmienkami.
- Je neprijateľné zverejňovať obsah, ktorý je nepravdivý, zavádzajúci, vulgárny, agresívny, urážlivý alebo jasne odporujúci dobrým mravom. Je tiež neprijateľné zverejňovať obsah, ktorý je nezákonný, porušuje práva tretích strán alebo predstavuje akt nekalej súťaže.
- Zákazník sa zaväzuje nezverejňovať obsah, ktorý obsahuje odkazy na externé webové stránky propagačného alebo reklamného charakteru alebo obsahujúce osobné údaje tretích strán.
- Na výslovnú žiadosť zákazníka môže byť obsah recenzie skrytý pred ostatnými používateľmi obchodu, ale hodnotenie hviezdičkami bude zahrnuté do celkového hodnotenia obchodu a tovaru.
§ 10. Duševné vlastníctvo
- Zákazník vyhlasuje, že nemá žiadne práva, vrátane autorských práv alebo súvisiacich práv, k hodnoteniam a komentárom, ktoré zverejnil, s výnimkou práva používať internetový obchod spôsobom uvedeným v obchodných podmienkach. Zákazník nie je oprávnený zaznamenávať, reprodukovať, zdieľať, publikovať alebo distribuovať obsah akýmkoľvek spôsobom, pokiaľ takéto oprávnenie nevyplýva z ustanovení zákona alebo podmienok používania.
- Zákazník nie je oprávnený akýmkoľvek spôsobom zasahovať do obsahu, najmä nie je oprávnený zasahovať do obsahu, štruktúry, formy, grafiky, mechanizmu fungovania alebo iných prvkov internetového obchodu.
- Zverejnením recenzií v internetovom obchode, ktoré predstavujú diela v zmysle zákona zo 4. februára 1994 o autorských právach a súvisiacich právach, zákazník udeľuje predávajúcemu nevýhradnú, bezplatnú a časovo a územne neobmedzenú licenciu na používanie týchto diel predávajúcim spolu s právom udeľovať sublicencie, ktoré zahŕňa sprístupnenie diela verejnosti takým spôsobom, aby k nemu mal prístup ktokoľvek na mieste a v čase podľa vlastného výberu (internet). Licencia sa udeľuje vo vzťahu ku všetkým oblastiam využívania známym v čase jej udelenia, najmä k týmto oblastiam využívania:
- v rozsahu zaznamenávania a reprodukovania diela akoukoľvek technikou – najmä tlačou, reprografiou, magnetickým záznamom, digitálnymi technikami, t. j. použitím akýchkoľvek techník na akomkoľvek audiovizuálnom alebo vizuálnom médiu, najmä na audiovizuálnych diskoch, CD, počítačových diskoch, multimediálnych sieťach, vrátane internetu a súvisiacich online služieb, a reprodukcia, fixácia, používanie na internete, reklama, reprodukcia elektronických záznamov v pamäti počítača a na interných a externých sieťach,
- použitie celého diela alebo jeho častí alebo akýchkoľvek prvkov diela s možnosťou úpravy vyplývajúcej z povahy internetového média – vo všetkých publikáciách, najmä internetových a digitálnych publikáciách, v bulletinoch a informáciách, samostatne alebo v kombinácii s inými dielami alebo časťami diel; použitie v celom rozsahu alebo čiastočne na propagačné a reklamné účely, najmä vo forme audiovizuálnej, zvukovej a mediálnej reklamy.
- pokiaľ ide o distribúciu originálu alebo kópií, na ktorých je dielo zaznamenané – uvádzanie na trh, požičiavanie, prenájom originálu alebo kópií,
- pokiaľ ide o distribúciu diela iným spôsobom, ako je uvedené vyššie – verejné predvedenie, výstava, zobrazenie, reprodukcia a vysielanie a opätovné vysielanie, ako aj sprístupnenie diela verejnosti takým spôsobom, aby k nemu mal prístup každý na mieste a v čase podľa vlastného výberu,
- využívanie diel na propagačné a marketingové účely;
- Vymazanie účtu zákazníkom alebo názoru podľa kapitoly 9 bodu 8 nemá vplyv na platnosť vyššie uvedenej licencie.
§ 11. Obchodné podmienky predaja v modeli predplatného
- Predávajúci môže zákazníkovi poskytovať elektronickú službu vo forme predplatného.
- Využitie predplatného umožňuje pravidelné dodávanie vybraného tovaru v intervaloch stanovených zákazníkom bez nutnosti zadávať ďalšie objednávky až do konca predplatného. Platba za predplatné sa uskutočňuje výlučne prostredníctvom mechanizmu opakovaných platieb a len prostredníctvom jednej karty.
- Odpojenie karty od predplatného ukončuje predplatné.
- Transakcie opakovaných platieb budú vykonávané až po registrácii držiteľa karty v službe prevádzkovateľa (alebo subjektu, prostredníctvom ktorého prevádzkovateľ spracováva transakcie). Účelom registrácie je overiť, že zákazník, ktorý si objednáva opakovanú platbu, je oprávneným držiteľom karty, z ktorej bude platba strhnutá. Pred registráciou karty na transakčnom webe je zákazník povinný udeliť súhlas s pravidelnými platbami aktivovaním služby opakovaných platieb. Súhlas je uložený na webovej stránke prevádzkovateľa.
- Zákazník vytvorí predplatné výberom tejto formy nákupu v elektronickom objednávkovom formulári. Potvrdenie o vytvorení predplatného sa okamžite zašle na e-mailovú adresu zákazníka, ktorú uviedol pri zadávaní prvej objednávky predplatného.
- Zákazník spravuje predplatné prostredníctvom svojho účtu podľa dostupných možností.
- Predplatné je uzatvorené na dobu neurčitú.
- Predávajúci zašle zákazníkovi e-mailovú správu o vytvorení objednávky predplatného s uvedením jej predmetu, množstva, ceny, dátumu dodania a dátumu plánovaného inkasovania prostriedkov z karty – najneskôr 3 dni pred inkasovaním prostriedkov z karty.
- Zákazník môže predplatné kedykoľvek zrušiť. Zrušenie predplatného zo strany zákazníka je rovnocenné so zrušením súhlasu s ďalšími poplatkami v rámci opakovaných platieb. V tejto situácii nebude vytvorená žiadna ďalšia objednávka predplatného.
a). Predplatné je ukončené výberom možnosti „Ukončiť predplatné“ v nastaveniach predplatného, ktoré sú k dispozícii po prihlásení sa zákazníka zo svojho účtu.
b). Zákazník môže predplatné zrušiť aj kontaktovaním zákazníckeho servisu obchodu prostredníctvom e-mailu kontakt@avilis.pl. - Predávajúci môže rozhodnúť o ukončení ponuky predplatného.
- Zmeny predplatného, vrátane zmien ceny predplatného, sa môžu vykonávať iba s predchádzajúcim výslovným súhlasom zákazníka.
- Ak sa pokus o zaúčtovanie platby na karte nezdaří, zákazník bude informovaný e-mailom, že platbu nie je možné inkasovať. Možné dôvody neúspešného inkasovania platby zahŕňajú: nedostatočné prostriedky na karte, uplynutie platnosti karty alebo technické problémy.
- Neschopnosť inkasovať prostriedky z karty bude mať za následok zrušenie objednávky predplatného.
- Objednávka predplatného bude spracovaná až po úspešnom zaúčtovaní prostriedkov z karty.
§ 12. Záverečné ustanovenia
- Tieto podmienky používania nadobúdajú účinnosť dňom 2025.10.20.
- V prípade, že niektoré ustanovenie týchto podmienok bude zmenené alebo zrušené rozhodnutím príslušného orgánu alebo súdu, ostatné ustanovenia zostávajú v platnosti a sú záväzné pre predajcu a zákazníka.
- Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť tieto podmienky. Všetky zmluvy uzavreté pred dátumom nadobudnutia účinnosti nových podmienok sa budú vykonávať na základe podmienok platných v deň uzavretia zmluvy.
- Právnym poriadkom uplatniteľným na riešenie akýchkoľvek sporov týkajúcich sa podmienok je poľské právo. Tieto spory bude riešiť príslušný miestny všeobecný súd. Zákazník, ktorý je spotrebiteľom, môže tiež využiť mimosúdne prostriedky na riešenie sťažností a uplatňovanie nárokov. Všetky informácie o mimosúdnych spôsoboch riešenia sťažností a uplatňovania nárokov nájdete na webovej stránke Úradu pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa na adrese: www.uokik.gov.pl. Zároveň by sme vás radi informovali, že tieto konania sú dobrovoľné a obe strany s nimi musia súhlasiť.
§ 13. Príloha 1 – Informácie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy
- Právo odstúpiť od zmluvy za nasledujúcich podmienok je udelené spotrebiteľovi a individuálnemu podnikateľovi.
Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy do 14 dní bez uvedenia dôvodu. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch:- v prípade kúpnej zmluvy odo dňa, keď ste sa zmocnili tovaru alebo keď sa zmocnila tovaru tretia osoba, ktorú ste určili a ktorá nie je dopravcom;
- v prípade zmluvy, ktorá zaväzuje k prevodu vlastníctva viacerých položiek, ktoré sú dodávané samostatne, odo dňa, keď ste sa stali vlastníkom poslednej položky alebo keď sa stala vlastníkom poslednej položky tretia strana, ktorú ste určili a ktorá nie je dopravcom;
- v prípade zmluvy, ktorá zaväzuje k prevodu vlastníctva položiek dodávaných v dávkach alebo častiach, odo dňa, keď ste sa stali vlastníkom poslednej dávky alebo časti, alebo keď sa tretia strana, ktorá nie je dopravcom a ktorú ste určili, stala vlastníkom poslednej dávky alebo časti;
- v prípade zmlúv o pravidelnom dodávaní tovaru počas určitého obdobia, odo dňa, keď ste sa stali vlastníkom prvého tovaru alebo keď sa stala vlastníkom prvého tovaru tretia strana, ktorú ste určili a ktorá nie je dopravcom;
- v prípade zmlúv o poskytovaní služieb alebo digitálneho obsahu, ktoré nie sú dodávané na hmotnom nosiči – odo dňa uzavretia zmluvy.
- Ak chcete uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy, musíte nás informovať, t. j.: AllTrade Ryszard Sołtysik, Gliwicka 228, 40-860 Katowice, tel. , kontakt@avilis.pl o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy prostredníctvom jednoznačného vyhlásenia (napr. listom zaslaným poštou, faxom alebo e-mailom).
- Môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, nie je to však povinné.
- Môžete tiež vyplniť elektronický formulár na vrátenie tovaru, ktorý je k dispozícii na webovej stránke internetového obchodu: https://avilis.sk/sk/returns-open.html. Ak využijete túto možnosť, bezodkladne vám zašleme potvrdenie o prijatí informácie o vašom odstúpení od zmluvy na trvalom nosiči.
- Na dodržanie lehoty na odstúpenie od zmluvy stačí zaslať informáciu o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- Ak odstúpite od tejto zmluvy, vrátime vám všetky platby, ktoré sme od vás prijali, vrátane nákladov na dodanie (s výnimkou dodatočných nákladov vyplývajúcich z vášho výberu spôsobu dodania, ktorý nie je najlacnejším štandardným spôsobom dodania, ktorý ponúkame), bez zbytočného odkladu a v každom prípade najneskôr do 14 dní odo dňa, keď sme boli informovaní o vašom rozhodnutí uplatniť právo na odstúpenie od tejto zmluvy. Vrátenie peňazí uskutočníme rovnakým spôsobom, akým ste platili pri pôvodnej transakcii, pokiaľ ste sa výslovne nedohodli inak.
- V prípade zmlúv, ktoré vyžadujú prevod vlastníctva tovaru, ak sme v prípade odstúpenia od zmluvy nenavrhli vyzdvihnutie tovaru, zadržíme vrátenie peňazí, kým nedostaneme tovar alebo kým nám neposkytnete dôkaz o jeho vrátení, podľa toho, čo nastane skôr.
- Tovar zašlite na adresu: AllTrade Ryszard Sołtysik, Gliwicka 228, 40-860 Katowice okamžite, v každom prípade najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy ste nás informovali o odstúpení od tejto zmluvy. Lehota je dodržaná, ak tovar zašlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Priame náklady na vrátenie tovaru budete musieť znášať vy.
- Vzhľadom na hmotnosť a veľkosť tovaru môže v prípade odstúpenia od zmluvy vrátenie tovaru spôsobiť vyššie náklady ako bežná poštová zásielka. Ak chcete využiť kuriérske služby, môže byť potrebné zaslať balík na palete, čo je drahšie ako bežná poštová zásielka.
